У 2018-2019 навчальному році вперше в нашій школі був відкритий інклюзивний клас (1 – А), у якому на сьогоднішній день навчається 24 учні, двоє дітей із яких мають особливі освітні потреби. Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.

Разом із класним керівником Немашкало О.В. із класом працює асистент вчителя Стеценко Н.А., в обов’язки якого входить здійснювати соціально-педагогічний супровід дітей із особливими освітніми потребами, сприяти їх розвитку, виявленню та розкриттю здібностей дітей, їх талантів, обдарувань, поліпшувати їх психоемоційний стан, створювати навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах та майбутньому. Практичний психолог проводить корекційно-розвиткові заняття за розробленою програмою «Навчання із захопленням», мета якої – розвивати пізнавальні процеси та дрібну моторику дітей із особливими освітніми потребами відповідно до нозологій дітей та рекомендацій, із якими діти прийшли до школи. У своїй роботі під час занять практичний психолог використовує основні психологічні методи: спостереження, бесіда, гра, але головною ідеєю таких занять є думка про те, що навчання повинно бути із захопленням (варто ненабагато підвищити інтерес, як робота відразу стає кращою!). Захоплення надає сил для звершень, які на перший погляд здаються складними та нерішучими

Асистент вчителя під час корекційно-розвиткових занять з дітьми із особливими освітніми потребами використовує свою характерологічну особливість – сензитивність, яка насамперед спирається на підсвідомі психологічні механізми (інтуїція, чуттєвість, ідентифікація або ототожнення себе із дитиною, емпатія та проникнення у її почуття, переживання ідентичних почуттів задля кращого розуміння індивідуальних особливостей) та безпосередньо пізнавальний процес – уяву як психологічну основу творчості. Серце, уява та розум – це середовище, де і зароджується те, що ми називаємо культурою, бо якщо зникне уява – то людина перестане бути людиною. Окрім того, саме уява надає можливість побачити нам будь-яку ситуацію, особливо складну – по-справжньому інтегрально – зсередини Себе очима Іншого, що насамперед надзвичайно необхідно у роботі з дітьми із особливими освітніми потребами. Також незрівнянним помічником у роботі виступає почуття гумору як форма розумової гри й спосіб комунікації та пом’якшення складних ситуацій, а саме такий вид почуття гумору як аффіліативний гумор – знаходження та збереження контакту та створення позитивних міжособистісних відносин із дітьми заради надання більш компетентної допомоги.

Під час корекційно-розвиткових занять практичний психолог використовує такі вправи, техніки, тренажери: «Таблиці Шульте», гру «Запам’ятай та змалюй», гру «Мозаїка» (пайетки), гру-головоломку «Пазли», гру «Логіка», лінійка «Спірограф», коректурну пробу Бурдона (у різних модифікаціях), техніку «Мнемотехніка» для запам’ятовування різних віршів (наприклад, «Помирилось сонце з хмарою»), скоромовки, гру «Знайди відмінності» (за підвищенням рівня складності), конструктор (різні види), інтелектуальну гру «Обчислення» (Thinkerskids), розписний гіпсововий барельєф (створення магнітів), арт-розмальовки із прикладами, оксамитові розмальовки, гравюри, , водні розмальовки, гру-головоломку уТанграм», гру із кінетичним піском (методи, гідрогелевими шариками, гри із глітерними блискітками, гру із наліпками «Літери на місці», «Позначки у фігурах» (виконання завдання за зразком). Також застосовується «Bubble clay» - вітражна картина + ліпка із шарикового пластиліну, «Чарівна мозаїка з наліпками», «Графічні диктанти», «Продовжи послідовність», «Лабіринти», «Цікаві знахідки» та інші. На кожному занятті застосовуються елементи арт-терапії задля покращення психоемоційного стану дитини.

І як писав В. Шекспір: «Ми знаємо, хто ми є, але не знаємо, ким ми можемо бути». Можемо бути лише собою, але для цього необхідно враховувати як свої індивідуальні особливості, так і при взаємодії з іншими враховувати індивідуальні особливості інших, а особливо у наданні психологічної та соціальної допомоги у роботі з дітьми із особливими освітніми потребами.

/Files/images/novini/konkursi/20182019/2019/IMAGE0013.JPG/Files/images/novini/konkursi/20182019/2019/IMAGE0014.JPG/Files/images/novini/konkursi/20182019/2019/IMAGE0019.JPG/Files/images/novini/konkursi/20182019/2019/viber image 2019-03-26 , 12.39.43 (1).jpg

Кiлькiсть переглядiв: 268