Шановні батьки!

Не залишайте дітей без нагляду!

/Files/images/2023/12.jpg

Вибухонебезпечні предмети

До вибухонебезпечних предметів відносяться:

–вибухові речовини– хімічні з’єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удару, тертя, вибуху іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення з виділенням великої кількості енергії й утворенням газів;

–боєприпаси– вироби військової техніки одноразового використання, призначені, для ураження живої сили, техніки та інженерних споруд супротивника;

Добоєприпасіввідносяться:

  • ракети і їх бойові частки
  • авіаційні бомби, торпеди
  • артилерійські боєприпаси (снаряди, міни),
  • інженерні боєприпаси (протитанкові й протипіхотні міни),
  • ручні гранати,
  • стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, карабінів, автоматів, кулеметів тощо).

–піротехнічні засоби: патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні), вибухові пакети, петарди;

–ракети(освітлювальні, сигнальні): гранати, димові шашки;

–саморобні вибухові пристрої– це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення: саморобні міни-пастки, міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.


Як правило, знаходячи серійні міни, снаряди, гранати, дорослі люди негайно викликають фахівців, які убезпечують територію й знешкоджують небезпечні знахідки в установленому порядку. Інша справа – діти: природна цікавість спонукає їх на страшні експерименти. Діти підкладають боєприпаси у багаття, випробовують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, школу.

Земля зберігає багато небезпечних знахідок, на які можна натрапити під час походів та прогулянок лісом, і стати їх жертвами, навіть, не підозрюючи про це. Ніхто не може гарантувати, що в землі під багаттям, розкладеним на лісовій галявині, не ховаються снаряди часів війни чи сучасних військових конфліктів.


Обережність не завадить

Під час прогулянок у лісі або в туристичному поході:

– ретельно вибирайте місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни;

– перед розведенням багаття в радіусі п’яти метрів перевірте ґрунт на наявність вибухонебезпечних предметів;

– використовувати місця старих багать не завжди безпечно. Там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї» або такі, що не вибухнули;

– у жодному випадку не підходьте до залишених багать, що горять (особливо вночі). У цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.


Практично всі вибухові речовини отруйні, чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності!

Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, які мають дозволи на ці види робіт.


Небезпечні загрози

Однією з серйозних загроз сучасного суспільства єтероризм. Майже щодня ми чуємо про здійснення терористичних актів, унаслідок яких гинуть люди. Більшість цих актів здійснюється з використанням вибухових пристроїв. І це, як правило, саморобні, нестандартні пристрої, які складно відшукати, знешкодити або ліквідувати. Злочинці, як правило, ховають їх у звичайні портфелі, сумки, банки, пакети і потім, ніби випадково, залишають у багатолюдних місцях. У такому разі важко відрізнити сумку з вибухівкою від звичайної сумки, дійсно забутої неуважним пасажиром у трамваї, тролейбусі або автобусі. Часто такі міни-пастки мають досить привабливий вигляд. Відомі випадки знаходження таких мін у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.

От чому потребують особливої уваги бездоглядні предмети в транспорті чи громадських людних місцях.

Ознаки небезпеки

Люди часто гублять свої речі. На жаль, зловмисники полюбляють маскувати під них вибухові пристрої.

Ось кілька ознак, що дозволяють виявити вибуховий пристрій:

– припаркований біля будівлі автомобіль, власник якого невідомий або державні номери якого незнайомі мешканцям, а також коли здається, що автомобіль взагалі не має власника;

– наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;

– звуки, що лунають від предмета (цокання годинника, звукові/світлові сигнали через певний проміжок часу), миготіння індикаторної лампочки;

– наявність джерел живлення на механізмі або поряд із ним (батарейки, акумулятори тощо);

– наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань;

– специфічний запах.

Важливо!Якщо знайдений предмет не повинен, як вам здається, знаходитися «в цьому місці і в цей час», не залишайте цей факт без уваги.

Якщо ви знайшли забуту річ у громадському транспорті, опитайте людей, що знаходяться поряд. Намагайтеся встановити, чия вона або хто міг її залишити. Якщо господар невстановлений, негайно повідомте про знахідку водія (кондуктора).

У разі знаходження підозрілого предмета в під’їзді свого будинку, опитайте сусідів, можливо, він належить їм. Якщо встановити власника неможливо – негайно повідомте про знахідку відділенню поліції.

Якщо ви знайшли підозрілий предмет в установі, негайно повідомте про це адміністрації.

Правила поведінки

Виявивши вибухонебезпечний пристрій:

– негайно повідомте чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;

– не підходьте до предмета, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте до знахідки інших людей;

– припиніть всі види робіт у районі виявлення вибухонебезпечного предмета;

– не користуйтеся засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);

– дочекайтеся прибуття фахівців, вкажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.

У випадку, коли в будинку знайдено вибуховий пристрій і вас евакуюють:

– одягніть одяг із довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві. Це може захистити від осколків скла;

– візьміть документи (паспорт, свідоцтво про народження дітей тощо), гроші;

– під час евакуації рухайтеся маршрутом, указаним органами, що проводять евакуацію. Не намагайтеся «зрізати» шлях, тому що деякі райони або зони можуть бути закриті для пересування;

– тримайтеся подалі від ліній енергопостачання, що впали.

Якщо ваш будинок (квартира) опинилися поблизу епіцентру вибуху:

– обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити, чи немає витоків води, газу, місць загоряння тощо. У темряві, в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки – користуйтеся ліхтариком;

– негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду;

– з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомите про своє місцезнаходження, самопочуття;

– перевірте, як йдуть справи у сусідів – їм може знадобитися допомога.


Якщо ви опинилися поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб подивитись або допомогти рятувальникам. Найкраще, що ви можете зробити – залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють бомби парами, щоб через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух. Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, зокрема й представники силових структур, і повторний вибух збільшить кількість жертв.

Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті. Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам'ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди - потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.

Пам'ятайте, що життя ваших дітей залежить лише від вас самих!

/Files/images/2020/4cc1db2525d911c8ddddefd4e1a10e1d74110700.jpeg/Files/images/2021/pamyatki/6879-school_check.png/Files/images/2021/pamyatki/6641-school_forma_1.png/Files/images/2021/pamyatki/39967472_1057523521077419_1320804668036612096_o-1000x1300.jpg

Шановні батьки!

Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам’ятайте, ці хвилини вимірюються ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди — потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти у тій чи іншій ситуації.

Пам’ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих! Не залишайте дітей без нагляду!

Шановні батьки!

Звертаємо Вашу увагу на організацію відпочинку Вашої дитини під час канікул. Приділяйте, будь ласка, більше уваги своїй дитині. Залучайте до виконання домашніх обов'язків. Тримайте під контролем проведення дозвілля дитиною за межами дому. Проводьте роз'яснювальні бесіди. Обмежте перебування дитини за межами дому у вечірній час.

В разі необхідності телефонуйте:

При пожежі – 101

До поліції - 102

Швидка допомога - 103

Служба газу - 104

Якщо дитина пішла з дому

He шукайте проблему назовні - "зманили друзі", цікавиться подорожами, "Америкою". Дитина пішла, тому що їй погано. Найчастіше погано саме в сім'ї. Зрозуміло, більшість збігає не від хорошого життя. Але найчастіше поведінка дітей абсолютно незрозуміла. Виявляються два типи сімей, в яких виросли "бігуни". З повних сімейних союзів матеріально забезпечених і прямо погано впливають на дитину: перший - із споживчим стилем виховання, де матеріальне благополуччя поєднувалося з повною бездуховністю, і другий - з відсутністю - емоційних контактів батьків з дітьми, нормальних, теплих взаємин.Сприятливі відносини в сім'ї, зазвичай переносяться і в навчальну (діяльність) групу. Учні з таких сімей куди легше будують гарні взаємини зі своїми однолітками. Чому так буває?Причин, що спонукають дитину з благополучної сім'ї вибрати "свободу" - безліч.Ревнощі.Вони можуть бути спрямовані не тільки на молодшого брата. Об'єктом ревнощів може бути новий чоловік матусі або нова дружина татуся, і навіть батьківська робота. У будь-якому випадку дитині починає здаватися що його "зовсім не люблять». Біг з дому - це спроба привернути до себе увагу.Романтика. Начитавшись книг, надивившись фільмів, вони раптом переймаються бажанням "стати сильними", довести собі та іншим, що можуть прожити без батьків, виїхати без супроводу на інший кінець країни, пошукати пригод на свою голову і абсолютно самостійно з них виплутатися. Ті, кому виплутатися вдається, зазвичай повертаються додому.Образа."Ситуаційне бродяжництво" - коли дитина йде з дому після скандалу з батьками. Вона зовсім не хоче залишати будинок і залишається на вулиці. У виховних цілях «полякати батьків» і домогтися свого і якщо їй це вдається, підліток бере метод на озброєння і надалі використовує його постійно.Дружба.Від зв'язку з поганою компанією не застрахований жоден підліток. Іноді друзі підбивають "не бути маминим синком" і не "кидати компанію" - і підліток йде "розважатися": не ночує вдома, пропадає з поля зору батьків ... Ця ситуація, мабуть, найнебезпечніша з усіх: можливо, це дорога у кримінальну групу. ЩО РОБИТИ?- Якщо ви відчули, що втрачаєте контакт з дитиною, не пускайте справу па самоплив - зверніться до психолога.- Якщо дитина одного разу вже тікала з дому - поговоріть з нею після повернення. Розберіть ситуацію по деталях - вам обом стане легше, просто тому, що ви виговорилися.- Завжди підкреслюйте значимість дитини для вас. Залучайте її до "дорослої роботі", радьтеся з нею, нехай проявить мужність і самостійність у себе вдома.- З молодшого віку привчайте до чистоти, виховуйте гидливість. Якщо не діють раціональні доводи, то спрацює інстинкт: дитина не зможе спати в бруді і не митися кілька днів.- Не забороняйте приводити додому друзів - будете знати, з ким маєте справу. А добрі стосунки з друзями вашої дитини підсилюють довіру і всередині сім'ї.Готуйтеся до повернення дитини додому: купіть подарунок, подумайте, яким чином ви продемонструєте свою радість від її появи: що вона вам потрібна, що необхідна; відразу ж залучіть її до якоїсь сімейної справи, яку здатна зробити тільки вона. Відверто запитайте себе:

1 - чи бачу я особистість у своїй дитині?

2 - поважаю я її?

3 - чи люблю я її просто за те, що вона є (a не за якісь вчинки)?

4 - чи є у дитини своя кімната або хоча б свій кут?

5 - дитина повинна мати свою шафу, полку для білизни, стіл для занять, місце для іграшок і т.д.

6 - дозволяю я дитині робити те, що вона хоче (завести собаку, ліпити, малювати, ...)?

7 - даю я дитині мінімум кишенькових грошей, щоб вона могла витратити їх просто так?

8 - чи є в сім'ї, рідні чоловік, з яким дитина могла б погуляти, помовчати, зробити якесь корисне діло?

Пам'ятайте, що найбільш позитивний вплив на виховання надають дідусі та бабусі, навіть якщо батьки в розлученні, забороняти спілкуватися з ними не можна.Сходіть в школу і попередьте педагогів і адміністрацію про те, що трапилося.Ні педагогам, ні батькам не слід випитувати в дитини про причини втечі: дитина не знає справжню, глибинну причину. Зовнішня причина (сварка з батьками, образа в школі, несправедливість) - тільки привід, що послужив поштовхом до втечі.Догляд дитини - це серйозний показник глибинного неблагополуччя в сім'ї, пояснити суть якого може тільки фахівець.Тому, зустрівши дитину, необхідно звернутися до психолога, інакше втечі з дому повторяться, і, в кінцевому підсумку, можуть призвести до більш серйозних наслідків (протиправні вчинки дітей використовує в своїх цілях злочинний світ).

ЛЮБІТЬ ДІТЕЙ!

Але любов має бути світлою і розумною.

Протидія тероризму

Наведення жаху - ось основна мета тероризму.

· Злочинці часто використовують довірливість дітей. Дитині необхідно пояснити, що не всі люди безпечні вспілкуванні.

· Дитина ніколи не повинна вирушати з школи або дитсадка з незнайомими людьми, навіть якщо вони послалися на батьків.

· Якщо Ви не зможете прийти за дитиною до школи або дитячого садку, попередьте про це дитину.

· Якщо вашу дитину намагаються відвести насильно, вона повинна привернути до себе увагу людей у будь-який спосіб.

· Якщо дитину доставили до міліції, вона повинна повідомити свою адресу, телефон батьків і своє ім'я.

· Збираючи дитину на прогулянку, не надівайте на неї дорогих прикрас, які можуть стати причиною нападу. Якщо ви все ж відпустили дитину гуляти саму та помітили, що до дитини підійшла незнайома людина, покличте її додому або тут же вийдіть до неї самі. Залишаючи дитину на вулиці, домовтеся з кимсь із сусідів, що гуляють із дітьми, доглянути за нею.

· Якщо дитина пішла з будинку без батьків, вона повинна залишити записку, куди і з ким іде, і коли повернеться, а також залишити телефон для зв'язку з нею. Треба привчити дитину до того, що, якщо вона затримується, то повинна подзвонити батькам і попередити про це.

· Якщо Ви загубили дитину, озирніться на всі боки, голосно окликніть її по імені і прізвищу, і якщо її не знайшли, просувайтеся до місця зустрічі, попутно показуючи фотографії дитини людям, що оточують вас.

· Щоб уберегти дитину від зіткнення з терористами, навчіть дітей тому, що спілкування з незнайомими людьми має обмежуватися лише дружніми вітаннями.

· Не можна піддаватися на умови незнайомців, навіть якщо вони знають або звуть дитину по імені.

· Не можна сідати в машину до незнайомців.

· Якщо виявилося, що ваша дитина боїться виходити з будинку або пропускає заняття в школі, намагайтеся у довірливій бесіді з'ясувати у неї, чи не пов'язана така поведінка з погрозами на її адресу.

· Враховуючи специфіку дитячої психології, батькам також слід робити запобіжні засоби, щоб дитина не могла нашкодити собі і вам. Якщо у вас є удома крупні заощадження, бажано, щоб про них не знали діти, оскільки вони можуть похвалитися про це, що може привести до крадіжки.

г) вибухи на вулиці.

Щоб уберегти себе від вибухів на вулиці, треба:

· уникати місць великого скупчення людей: ринки, стадіони, вокзали, видовищні заходи тощо;

· не наближатися до залишених в людних місцях підозрілих предметів, негайно повідомляти про свої знахідки в міліцію або СБУ;

· зупиняти людей, що намагаються перевірити вміст нічийних сумок, згортків тощо, або швидко відходити від них;

· не піднімати самим і навчити дітей не піднімати знайдені на вулиці дрібні речі: свистки, авторучки, портсигари, іграшки тощо.

д) не можна:

· піднімати і намагатися відкривати залишені на вулиці, у метрополітені, у транспорті сумки, портфелі тощо;

· намагатися самостійно розміновувати вибухові пристрої або переносити їх в інше місце.

Сподіваємося, що ніхто не потрапить у таку ситуацію, де довелося б застосовувати знання з цієї сторінки.

є) безпека в транспорті

Зарубіжний досвід показує, що суспільний транспорт часто піддається атакам терористів. Щоб уникнути небезпеки або понизити можливий збиток у разі теракту, необхідно виконувати нескладні правила:

· повідомляти водія, співробітників міліції або чергових по станції про виявлені підозрілі предмети або підозрілих осіб;

· у разі штурму найбезпечніше лежати на підлозі, а якщо це неможливо, необхідно триматися подалі від вікон.

ж) дії населення при загрозі теракту:

· закрити штори на вікнах. Це вбереже вас від осколків скла, що розлітаються;

· підготуватися до екстреної евакуації. Для цього складіть у сумку документи, гроші, цінності, трохи продуктів. Бажано мати свисток;

· допомогти хворим і людям похилого віку підготуватися до евакуації;

· прибрати з балконів і лоджій паливно-мастильні і легкозаймисті матеріали;

· домовитися з сусідами про спільні дії на випадок надання взаємодопомоги.;

· уникати місць скупчення людей (ринки, магазини, стадіони, дискотеки);

· рідше користуватися громадським транспортом. Бажано відправити дітей і людей похилого віку на дачу, в село, в інший населений пункт, до родичів або знайомих;

· тримати постійно включеними телевізор, радіоприймач, радіоточку;

· створити в будинку (квартирі) невеликий запас продуктів і води;

· поруч тримати список телефонів для передачі екстреної інформації в правоохоронні органи;

· підготувати йод, бинти, вату, інші медичні засоби для надання першої медичної допомоги.

з) якщо вибух все ж стався, необхідно:

· лягти на підлогу, закривши голову руками;

· якнайшвидше покинути цю будівлю і приміщення;

· у жодному випадку не користуватися ліфтом.

і) як поводитися при завалі:

· намагайтеся укріпити "стелю" уламками меблів і будівлі, що знаходяться поруч;

· закрийте ніс і рот носовою хусткою або одягом, по можливості змоченими (краще сечею, що містить сечовину і зв'язує багато хлорорганічних отруйних речовин);

· з метою звернення уваги рятувальників стукайте, краще по трубах;

· кричіть лише тоді, коли почуєте голоси рятувальників – інакше є ризик задихнутися від пилу;

· у жодному випадку не розпалюйте вогню;

· якщо у вас є вода, пийте якомога більше;

· використовує свисток, як сигнал про допомогу.

к) поведінка при пожежі:

Не забудьте обмотати обличчя вологими ганчірками або одягом, щоб дихати через них. При загрозі вибуху головне правило: ніколи не чіпайте підозрілі предмети або залишені кимсь речі. Якщо ви побачили залишену сумку, портфель, іграшку, мобільний телефон або інший предмет, навіть не наближайтеся до нього, а повідомте про знахідку дорослих.

При вибуху обов'язково треба лягти на підлогу.

Якщо в будівлі або в приміщенні, де ви є, стався вибух, головне – зберігати спокій. Якщо довкола вас падають речі, меблі, уламки, терміново сховайтеся під партою або столом, доки не припиниться падіння речей, потім швидко біжіть із приміщення. У жодному випадку не користуйтеся ліфтом.

У разі виникнення пожежі після вибуху необхідно пригнутися якнайнижче або навіть повзти, при цьому прагнучи вибратися з будівлі щонайшвидше.

Обмотайте обличчя вологими ганчірками або одягом і дихайте через них.

Якщо в будівлі пожежа, а перед вами закриті двері, заздалегідь обережно доторкніться до ручки тильною стороною долоні. Якщо ручка не гаряча, відкрийте двері і перевірте, чи є в сусідньому приміщенні дим або вогонь, після цього проходьте. Якщо ручка дверей або самі двері гарячі, ніколи не відкривайте її.

Якщо ви не можете вибратися з будівлі самостійно, необхідно подати сигнал рятувальникам. При цьому кричати слід лише в крайньому випадку, оскільки ви можете задихнутися від диму. Краще всього розмахувати з вікна яким-небудь предметом або одягом. Не можна розбивати скло на вікнах.

Кiлькiсть переглядiв: 584