/Files/photogallery/9512/поліція ст 1.png/Files/photogallery/9512/поліція ст 2.png

Кіберполіція застерігає від шахраїв

/Files/photogallery/9512/Без імені.png

Війна в Україні стала підґрунтям для поширення шахрайських схем, заснованих на вразливому емоційному стані та зловживанні довірою громадян.
Зловмисники здатні обдурити дітей, пенсіонерів та намагатись розчинитись у просторах інтернету, не залишивши слідів злочину.

Понад 60% українців не можуть безпечно користуватися інтернетом, часто вони потрапляють на гачки аферистів та добровільно віддають гроші. У групах ризику люди похилого віку та діти. Але шахраям вдається обдурити навіть досвідчених користувачів інтернету.

При цьому кмітливість шахраїв виходить за рамки вже добре знайомих українцям афер, тож з’являються нові способи ошукування.
Департамент кіберполіції Національнальної поліції Українирозповідає про найпоширеніші схеми шахрайств таосновні правила безпеки, які допоможуть викрити аферистів.

Продаж дешевих товарів«з рук в руки»

Якщо незнайомі люди прийшли до вас і пропонують купити дешеві товари – будьте насторожі. Це можуть бути шахраї! у такий спосіб вони намагаються дізнатися, де ви зберігаєте свої заощадження, а потім непомітно для вас викрасти гроші.

Пам’ятайте: «безкоштовний сир – тільки в мишоловці».

Що робити?

  1. Не пускайте незнайомців додому.
  2. Залучіть до розмови сусідів або зателефонуйте родичам: це може відлякати шахраїв.
  3. Якщо до вас приходили шахраї, повідомте про це поліцейським за номером 102.

«Грошова реформа»

Якщо до вас навідаються незнайомці і скажуть, що у зв’язку з проведенням грошової реформи треба замінити старі купюри на нові, знайте: це -100% шахраї. У такий спосіб вони намагаються привласнити всі ваші заощадження.

Що робити?

  1. Не довіряйте незнайомцям і не пускайте їх у свою домівку.
  2. Розкажіть про візит родичам.
  3. Завжди радьтеся з тими, кому довіряєте.
  4. Якщо до вас приходили шахраї, повідомте про це поліцейським за номером 102.

«Дзвінки від імені представників банків»

«Вашу карту заблоковано», «з вашого рахунку хочуть списати гроші», «нові правила під час воєнного стану» – зловмисники, які представляються співробітниками банку, використовують різні способи, аби отримати доступ до ваших банківських карток.
Як тільки невідомі просять надати номер картки, пін-код, кодове слово, тризначний номер на звороті картки і термін її дії або ж ввести пароль, який надійшов у CMC, знайте: це – шахраї.
Пам’ятайте: навіть в умовах війни справжні співробітники банку ніколи не запитують таку інформацію.

Що робити?

  1. Покладіть слухавку.
  2. Повідомте про подіюполіцейським за номером 102.

«Ваш родич у біді»

Якщо вам телефонують (часто вночі або вранці) та повідомляють, що родич потрапив у біду, і просять передати гроші – це шахрайство. Зловмисники можуть видавати себе за сина/дочку, онука/онучку, які начебто потрапили у біду (скоїли ДТП, опинилися у поліції тощо). Шахраї можуть представлятися лікарями або поліцейськими і пропонувати свою допомогу у вирішенні «проблеми» за винагороду, яка може становити від тисячі до десятків тисяч гривень, а інколи навіть кілька тисяч доларів США.
Пам’ятайте: так діють шахраї!

Що робити?

  1. Покладіть слухавку.
  2. Перевірте, де ваш родич.
  3. Повідомте про подіюполіцейським за номером 102.

«Соціальні виплати під час війни»

«Під час війни ви можете отримати соціальну допомогу» найчастіше шахраї надсилають смс-повідомлення про отримання різноманітних виплат від органів влади або благодійних фондів та просять надати таку інформацію: ваші анкетні дані, номер картки, пін-код, кодове слово, тризначний номер на звороті картки і термін її дії.
Пам’ятайте: назвавши ці дані, ви надаєте шахраям доступ до вашого рахунку, тож вони можуть вкрасти всі ваші заощадження.

Що робити?

  1. Покладіть слухавку.
  2. Зверніться до своїх родичів або представників влади і перевірте, чи дійсно ви можете отримати такі виплати.
  3. Якщо вам телефонували шахраї, повідомте про це поліцейським за номером 102.

Виграші призів (авто,побутова техніка)

«Ви виграли автомобіль або побутову техніку»- не поспішайте виконувати всі настанови незнайомців. Зазвичай у надісланому смс вказаний номер, за яким можна отримати детальну інформацію. Коли телефонуєте, вам розповідають умови, які потрібно виконати, щоб отримати «приз». Як правило, вам пропонують сплатити 1% від вартості виграного товару. Але як тільки ви це зробите, незнаймці перестають виходити на зв’язок і зникають.

Пам’ятайте: так діють шахраї!

Що робити?

  1. Подумайте, чи брали ви участь у акціях чи конкурсах.
  2. Не перераховуйте гроші незнайомцям.
  3. Якщо вам телефонували шахраї, повідомте про це поліцейським за номером 102.

Сьогодні ми маємо практично необмежені можливості роботи з даними, включаючи їх обробку, зберігання та обмін між користувачами. Однак при цьому виникає питання кібербезпеки.

Кібербезпека є важливою частиною робочого процесу будь-якої організації. Його основною метою є захист усіх категорій даних (конфіденційні дані, корпоративні дані, особиста інформація, медична інформація, інтелектуальна власність, державні та галузеві інформаційні системи тощо) від витоку та пошкодження. Відсутність корпоративного проекту з кібербезпеки призводить до нездатності протистояти витоку даних.

Сучасний світ, кожен з нас і суспільство сильно залежать від технологій, і ця залежність буде продовжуватися. Кожна сучасна компанія незалежно від розміру залежить від комп'ютерних систем. Постійно зростаюча кількість користувачів, пристроїв, програм, зростаючий потік даних, включаючи секретні або конфіденційні дані, цікавить кіберзлочинців. Глобальне підключення та використання хмарних сервісів для зберігання конфіденційних даних та особистої інформації, неправильне налаштування та складні методи кіберзлочинності підвищують ризик кібератак.

Підтримка кібербезпеки в постійно мінливому ландшафті загроз є головним пріоритетом для всіх організацій. Використання готових рішень (антивірусне ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, брандмауер) не може забезпечити 100% захист, що підтверджує актуальність створення корпоративної системи кібербезпеки.

Що таке кібербезпека?

Кібербезпека - це процес захисту комп'ютерних систем, мереж, пристроїв та програм, підключених до Інтернету, від будь-якого типу кібератак та відновлення після будь-якого типу кібератаки. Така практика використовується як фізичними, так і юридичними особами для захисту від несанкціонованого доступу до центрів обробки даних та інших комп'ютеризованих систем. Кібератаки зараз становлять більшу загрозу для даних, оскільки кіберзлочинці обходять традиційний захист даних, використовуючи нові методи проникнення в систему, засновані на використанні соціальної психології та штучного інтелекту.

Стратегія кібербезпеки може забезпечити сильний захист від атак, які спрямовані на отримання доступу, зміну, видалення, знищення або вимагання конфіденційних даних компаній, організацій або окремих користувачів. Також кібербезпека здатна запобігти атакам, спрямованим на відключення або порушення роботи систем і пристроїв.

Уряди всього світу приділяють велику увагу кіберзлочинності. Прикладом може служити GDPR, який вимагав від організацій, що працюють в ЄС, повідомляти про порушення даних, призначати співробітника з питань захисту даних, вимагати згоди користувача на обробку інформації та анонімізувати дані для конфіденційності. У США закони про порушення даних діють у всіх 50 штатах. Основні вимоги: якомога швидше повідомити потерпілих, повідомити про це уряд, сплатити штраф.

Елементи кібербезпеки

Систему кібербезпеки можна розділити на підрозділи, внутрішня координація яких має вирішальне значення для всієї системи кібербезпеки. До таких підрозділів відносяться:

  • безпека додатків;
  • безпека даних та інформації;
  • мережева безпека;
  • аварійне відновлення та планування безперервності бізнесу;
  • експлуатаційна безпека;
  • хмарна безпека;
  • захист критичної інфраструктури;
  • фізична охорона;
  • навчання кінцевих користувачів

Переваги кібербезпеки

  • захист бізнесу від кібератак і витоку даних;
  • захист даних і мереж;
  • захист від дій незареєстрованих користувачів;
  • скорочення часу, необхідного для відновлення після злому;
  • захист кінцевих користувачів і пристроїв;
  • дотримання нормативних вимог;
  • забезпечення безперервності бізнесу;
  • підвищення репутації компанії та підвищення рівня довіри з боку розробників, партнерів, клієнтів, стейкхолдерів та співробітників

Як захистити себе та дітей в інформаційному просторі під час війни? Склали покрокову інструкцію для дітей.

Команда#stop_sexтинг виділяє такі актуальні правила поведінки в інформаційному просторі. Чого не робити в жодному разі:

  • Якщо хтось із користувачів у мережі просить приватну інформацію (особистий номер телефону чи номер батьків, де батьки працюють, де родина зараз перебуває, яка ситуація в місті, де розміщується військова техніка в місті чи військові об’єкти) — таку інформацію в жодному разі не можна передавати. Навіть якщо це онлайн-друг, якого дитина знає в реальному житті. Адже зараз дуже часто особисті профілі зламують для отримання інформації або створюють фейкові профілі.
  • Не можна знімати розміщення та пересування військової техніки та військових у місті, де перебуває дитина. Оскільки окупанти можуть переглядати відкриті профілі українців для визначення місця розташування військових для подальшого нападу. А також злочинці можуть намагатися вести листування з дитиною для шантажу чи примушування до отримання інформації про розміщення техніки в місті.
  • Не знімати місця вибухів та потрапляння снарядів, оскільки окупанти можуть використовувати фото- та відеодані, які потрапили в мережу, для коригування подальшого нанесення вогню по місту.
  • Не переходити за невідомими посиланнями, які були надіслані в приватні повідомлення в будь-якій соціальній мережі чи месенджері. Адже за ними можуть ховатися хакерські атаки.
  • Якщо ви переглядаєте та обговорюєте новини з дитиною, варто переконатися в їхній правдивості. Усі новини, заяви високопосадовців та обмеження в містах краще повторно перевірити в офіційних каналах комунікації, на офіційних сайтах державних установ, в офіційних Telegram-каналах посадовців.
  • Якщо дитину автоматично додали до невідомих груп, важливо відписатися від них та заблокувати їх. А також розповісти про це дорослим.
  • Якщо до дитини хтось пише з проханням допомоги або виконати спеціальне завдання, важливо, щоб дитина повідомила про це дорослим. Варто разом зробити скріншот групи, повідомлень та через онлайн-форму звернутися до кіберполіції —https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.

Що варто зробити:

Профіль дитини в соціальних мережах варто зробити закритим: щоб писати дитині, переглядати вміст її сторінки могли лише ті, кого дитина додасть у друзі.

Пам’ятайте, що все, що ми пишемо та публікуємо в мережі, навіть у приватних повідомленнях, назавжди залишається в інтернеті. Тому перед публікацією ще раз оцініть, чи може ця інформація будь-яким чином нашкодити вам або вашим близьким? А під час війни — нашим містам та захисникам?

Кiлькiсть переглядiв: 222